יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

היתרון של תמ"א 38 ברמת גן



תכנית מתאר ארצית מספר 38
רעידות אדמה אולי נראות כמו דבר רחוק, אולם מדינת ישראל מחויבת להתכונן לקראת יום זעם ולהכין את עצמה לקראת כל תרחיש. משום כך, החל מ-1980 כל מבנה שנבנה בישראל מחויב לעמוד בתקן בנייה מסוים שמחזק אותו בפני רעידות אדמה. תמ"א 38 היא תכנית שנועדה עבור מבנים ישנים יותר, שנבנו שלא על פי תקן הבנייה הנ"ל. התכנית נועדה לעודד בעלי דירות ויזמים לחזק את המבנים הישנים שבבעלותם בתמורה לזכויות בנייה במבנה והקלות בקבלת אישורי בנייה. תמ"א 38 מיושמת בעיקר במרכזי הערים הגדולות בארץ, כמו לדוגמא תמ"א 38 בתל אביב, תמ"א 38 בהרצליה ותמ"א 38 ברמת גן.

אפשרות טובה לבנות ברמת גן
היתרון של תמ"א 38 ברמת גן הוא בכך שהיא אמורה להקל על כל שלב בדרך לבנייה בפועל ושיפוץ של מבנה. יישום התמ"א יכולה להיות בדרך של פינוי בינוי, בו בניין אחד נהרס לחלוטין ונבנה באותו השטח מבנה חדש מהיסוד. לחלופין, ניתן להשתמש בתמ"א עבור שיפוץ המבנה הקיים ללא ההריסה. כידוע, ברמת גן כמו בערים אחרות בארץ קשה להשיג אישורי בנייה וזכויות בנייה כמו הוספת קומות נוספות לבנייני מגורים וכדומה. תמ"א 38 רמת גן למעשה מפשטת עד מאוד את תהליך קבלת האישורים ומאפשרת כמעט לכל בעל בניין או בעלי דירות בבניין שהתאגדו יחד הזדמנות לשפץ מבנה ישן ולשנות אותו בהתאם לצרכים המשתנים של הדיירים.


כיצד מתחילים?
הצעד הראשון והחשוב ביותר בדרך ליישום תמ"א 38 רמת גן בבניין שלכם הוא השגת הסכמה של כלל הדיירים בבניין לכניסה למהלך של תמ"א 38, כמו גם הסכמה משותפת על יזם חיצוני אליו פונים על מנת לנהל את הפרויקט מההתחלה ועד הסוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה