יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

ניהול סיכונים בארגון



מהו סיכון?
סיכון, הוא כל אירוע שבמידה ויתרחש הוא עלול להשפיע בצורה קשה ולמעשה לפגוע באדם מסוים או בארגון מסוים. סיכון יכול להיות ירידת גשם במהלך טיול של תנועת נוער וסיכון יכול להיות גם חטיפת מטוס על ידי קבוצת טרוריסטים. אם כן, הגדרת הסיכון משתנה ביחס לאדם, לארגון או למדינה הרלוונטיים. מקובל לסווג סיכונים לקטגוריות ספציפיות. כך למשל, סיכונים פיננסיים ייכללו תרחישים של פשיטת רגל של חברה, בקטגוריה של סיכונים לחיי אדם יכללו תאונות דרכים, פיגועי טרור, שריפות וכדומה. קטגוריות נוספות הן לדוגמה סיכונים תפעוליים, כמו קריסת רשת מחשוב של ארגון, סיכונים תדמיתיים ועוד.

מהו ניהול סיכונים?

ניהול סיכונים בארגון הוא תחום המגדיר את האופן בו הארגון ערוך להתמודד עם סיכונים שונים. התהליך הזה מתחיל בשלב הראשוני ביותר בהגדרת הסיכונים של הארגון הספציפי, בכל הקטגוריות של סיכונים שהזכרנו. בהמשך, מחושבת ההסתברות לכך שאירוע מסוים יתרחש ומידת ההשפעה של כל אירוע על הארגון. לאחר מכן, תהליך ניהול סיכונים בארגון מתמקד בהיערכות לקראת הסיכונים שהוגדרו, בהתאם לסוג הסיכון, ההסתברות שיתרחש ומידת הפגיעה בארגון במידה ויתרחש. בכך, ניהול סיכונים הוא תחום המשלב בין ניהול אירועי חירום, הבנה פיננסית ועסקית של אופן פעילותו של ארגון וחישובים מתמטיים של סטטיסטיקות בנוגע לסיכויי התרחשות של אירועים מסוימים. ניהול סיכונים הוא תחום רחב, הנע בין סיכונים פיננסיים בתכנית השקעות מסוימת ועד לשוד של כל נכסי החברה.


ניהול סיכונים ככלי ניהולי

ניהול סיכונים בארגון הוא למעשה כלי ניהולי ראשון במעלה המשמש חברות קטנות כגדולות. ניהול הסיכונים מאפשר למנהל ראייה רחבה על אופן התנהלות הארגון, האפשרויות והסיכונים הטמונים בעתיד, והאופן בו כדאי לנהל את החברה בהווה לנוכח הערכת הסיכונים הזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה