יום חמישי, 29 בינואר 2015

נוהל גילוי מרצון



מהו נוהל גילוי מרצון

על מנת להבין מהו נוהל גילוי מרצון יש להבין מעט את התנהלות מערכת המסים. מערכת המסים היא למעשה האינפוזיה של הכלכלה בארץ ובעולם. לכן, כל אזרח חייב במיסים על פי החוק. שכירים מקבלים תלוש משכורת מסודר ולכן בהנהלת החשבונות של מקום העבודה שלהם נהוג לדווח על ההכנסות השונות למערכת המס. עצמאיים או בעלי הכנסות מחו"ל צריכים להצהיר בעצמם על ההכנסות. אזרחים אשר מעלימים את המידע אודות ההכנסות שלהם או טועים בהצהרות פוגעים במערכת כולה שמעידה לא פעם כי המסים הכלואים הם בעיה משמעותית לכלכלה. נוהל גילוי מרצון הוא ההזדמנות של האזרחים להעביר מידע לרשויות אודות ההכנסות השונות שלהם ובוודאי על הכנסות מחו"ל.



החוק וההכנסות

אי דיווח על הכנסות זו עבירה פלילית אשר יכולה להוביל לקנסות במקרה הטוב (לאזרח כמובן) או אפילו למאסר במקרה הפחות טוב. עבירות מס הן עבירות לכל דבר והחוק מתייחס אליהן בחומרה. על מנת ליצור שיתוף פעולה ולהימנע מקנסות מיותרים או בתי משפט, מאפשרת רשות המסים לאזרח למלא נוהל גילוי מרצון.

גילוי מרצון

גילוי מרצון כשמו כן הוא, גילוי הפרטים השונים תוך רצון של האזרח עצמו. האזרח מעביר את הפרטים השונים של הכנסותיו לרשות המסים. ההכנסות מתייחסות לכל סוג של הכנסה לרבות הכנסה מעסק, הכנסה משכר דירה והכנסות שונות מחו"ל.

קבלת עזרה

ישנם אזרחים אשר לאורך שנים לא הצהירו על ההכנסות השונות שלהן. במקרה של אי הצהרה אתם חשופים לסנקציות שונות וניתן לשער שלא תרצו שמי שיגלה על ההכנסות הלא מוצהרות שלכם תהיה רשות המסים. עם זאת, אתם יכולים לבקש עזרה מאנשי מקצוע המומחים בתחום שיעזרו לכם למלא את כל הטפסים הנדרשים במסגרת נוהל גילוי מרצון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה