יום שבת, 10 בינואר 2015

מומחה אבטחת מידע



הדגשים העיקריים של מומחה אבטחת מידע
מומחה אבטחת מידע יכול לעזור לחברות או ארגונים המעוניינים להתגונן מפני זליגת מידע או איבוד נכסים ומשאבים רוחניים. הדגש העיקרי שמספק המומחה מתייחס אל סקרי סיכונים. המומחה מבצע מבדק סיכונים בחברה וכך מאפשר למנהליה לזהות כשלים במערך ביטחון המידע. בנוסף, הוא מביא בחשבון את הגורם האנושי ובודק סוגיות הקשורות אל ייעול מערך הבקרה על ביטחון המידע, שימוש בביטחון מידע לצורך מניעת נזקים כלכליים ואופן ההשפעה של מדיניות בטחון המידע בחברה על הספקים האסטרטגיים.

מומחה אבטחת מידע עובר הכשרה מיוחדת ונדרש להכיר את כל שיטות הפריצה הקיימות. הוא אינו יכול לקפוא על השמרים ותפקידו להעניק לחברה אותה הוא משרת ערך מוסף. עליו  להישאר צעד אחד לפני פורצים או רוחשי רעה, תוך כדי שהוא מבצע ניתוח פערים בין מה נדרש או ניתן לערוך לבין מה אינו מחויב המציאות. במילים אחרות, המומחה גם עוזר לחברה לחסוך בהוצאות וכך מונע עוגמת נפש של זליגת מידע חשוב וחיוני.

אילו חברות זקוקות לנוכחות של מומחה אבטחת מידע?
בשנים האחרונות החלו יותר ויותר חברות להבין את החשיבות של העסקת מומחה אבטחת מידע. המומחה תורם בעת גיבוש אסטרטגיה של מערכי ביטחון מידע והוא עומד לרשות מנהלי החברה בכל מקרה של התלבטות. חברות הייטק לדוגמא זקוקות למעורבות של המומחה כדי להגן על המוצר או השירות שלהן, בעוד בארגונים ציבוריים השאיפה היא לשמור על המידע הרגיש של אזרחים.
לסיכום, מומחה אבטחת מידע מוכיח כי ניתן לצמצם מראש את האפשרות לזליגת מידע. הוא מתמחה בהגדרה של איומים וסיכונים העלולים להתרחש בכל ארגון בארץ ובעולם. מעבר לכך, עבודתו מתבססת בין היתר על זיהוי צרכים והתאמת פתרונות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה