יום ראשון, 12 במאי 2013

טיפול בחרדות



מדוע מומלץ לעבור טיפול בחרדות?
אין זה סוד כי אדם אשר סובל תופעות חוזרות ונשנות של חרדות כאלה ואחרות זקוק לקבל עזרה, מפני שמדובר על מצב שמזיק באופן משמעותי לאיכות החיים של אותו אדם וגורם לו לסבל די גדול. על מה מדובר בעצם?
החרדה היא תופעה של אדם אשר לא מצליח להתמודד עם סיטואציה מסוימת בחייו. כאשר האדם נמצא בהתקף של חרדה - הוא מזיע, הוא נלחץ, הלב שלו פועם בחוזקה, והוא חש שהוא נמצא בסכנת חיים של ממש. לכן, חשוב מאד לעבור טיפול בחרדות לא משנה מהו הדבר אשר מלחיץ אתכם. אנשים רבים שסובלים מחרדות, נמנעים בין השאר מיצירת קשרים אישיים כדי לא לחשוף את מצבם, ולכן טיפול בחרדות יוכל לסייע לכם לחזור ולתפקד בחזרה בחברה.

מה עם חרדות חברתיות?
אין ספק שחלק ניכר מהחרדות נובע דווקא מהקשרים חברתיים שונים. בניגוד לנהוג לחשוב, טיפול בחרדות לא ניתן לרוב לאנשים שיש להם חשש מאובייקט שיכול להיות תוקפני או מסוכן (כמו חרדה מכלבים, חרדת גבהים וכיו"ב), אלא דווקא לאנשים שיש להם חרדה מסיטואציה חברתית מסוימת. כך יש אנשים שיש להם חרדה בנאומים מול קהל, אנשים שחשים התקפי חרדה בעת קבלת ביקורת בונה, וכיו"ב.

אז איך ניתן הטיפול?
במצבים המורכבים הללו, טיפול בחרדות קודם כל כדי לאפשר לאדם לחזור למסגרת החיים הרגילה שלו. חשוב לציין שיש סוגים שונים ושלבים שונים של טיפול בחרדות אשר מותאמים באופן אישי לכל אדם, לפי אופיו וקצב התקדמותו. לעתים החרדה נובעת מטראומה שהמטופל חווה לפני שנים, אך לעתים היא דווקא תוצאה של התפתחות אטית ותחושות שמקוננות בנפש האדם עד שהן תופסות אחיזה חזקה.


תוך כמה זמן מגיעים לתוצאות?
משך הזמן של טיפול בחרדות משתנה בהתאם לאופי האדם, סוג החרדה וכמובן שיטת הטיפול הננקטת. לעתים, הטיפולים יכולים להיות קצרים מאד ויהיה מדובר על מספר שבועות. עם זאת, לעתים הטיפולים יכולים להיות ארוכים יותר, במידה ויש צורך לעקור מן השורש תופעות אשר השתרשו באופיו של האדם לאורך עשרות שנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה