יום שבת, 18 במאי 2013

טיפולי פוריות



מידע חיוני אודות טיפולי פוריות
גם בעידן של היום אנחנו עדיין עדים למקרים רבים מאד של בני זוג, אשר מסיבות שונות אינם מצליחים להביא ילדים אל העולם, ונזקקים לטיפולים שונים כאלה ואחרים על מנת להגדיל את הסיכוי שלהם לפריון בסופו של דבר. ניתן להגדיר בעיית פוריות, כניסיון לא מוצלח להיכנס להריון, כאשר מדובר בניסיונות רבים, או בניסיונות חוזרים ונשנים לאורך תקופה ארוכה של יותר משנה. ניתן לומר, שאם עברה שנה שלמה של ניסיונות כושלים להיכנס להריון, מדובר כנראה בבעיית פוריות. ניתן להתחיל טיפולי פוריות אף לאחר חודשים בודדים של חוסר הצלחה. הסטטיסטיקות מראות שכ-20% מכלל הזוגות בישראלי סובלים מבעיות פוריות. חלקם עוברים טיפולי פוריות במרפאות ובבתי החולים השונים בארץ. הסיכוי לבעיות פוריות עולה בהתאם לגיל. אישה היא בעלת סיכויים של 10% להיכנס להריון, אם היא הגיעה לגיל 40. מסיבה זו, קופות החולים אינן מממנות לרוב טיפולי פוריות לנשים שעברו את גיל 40. במקרים אלו ניתן לגשת למרפאות הפרטיות.

סוגים של טיפולי פוריות
ראשית, בטרם מקבלים את ההחלטה כבדת המשקל הזו, יש לבצע בדיקת דם שיכולה לנבא פחות או יותר את האישה מבחינת אפשרות פיריון. ניתן כך לקבל נתונים רלבנטיים לטיפולי פוריות, אודות הורמונים חשובים וכאלו הקשורים קשר חזק למערכת המין של האישה. נתונים אלו יעזרו בהמשך הטיפולים. יצויין כי אפשרי המצב בו גם הגבר "אחראי" על בעיית הפוריות".

הפריה גופית והפריה פנים גופית
אלו הם שני הסוגים העיקריים של טיפולי פוריות. קיימים גם טיפולי פוריות אלטרנטיביים. ההמלצה היא לשלב את השיטות הקיימות במטרה להגיע לתוצאה אופטימלית.

עוד מידע על הפריה פנים גופית
טיפולי פוריות מהסוג הקלאסי, אלו הם מהסוג של ההפריה הפנים-גופית (תוך-רחמית) ובאופן כללי מבוצעים באמצעות ייצור-יתר של ביציות בתוך השחלות. לגבי טיפולי פוריות בשיטה זו אצל גבר, הרי שמדובר בהשבחת זרע באמצעות ריכוז חלקיקי הזרע הבריא והתקין. במקרים מסויימים, כאשר מדובר בזרע "חלש", הרי שהוא מוזרק באופן ישיר לביצית בתנאים הקרויים "תנאי מעבדה", ובתהליך הקרוי "הפרייה מלאכותית".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה