יום ראשון, 28 באפריל 2013

טיפולי שיניים



מתי מתחילים לעבור טיפולי שיניים?
אין זה סוד כי אין כמעט אדם אחד בעולם שלא יעיד על כך כי הוא אינו אוהב לבקר במרפאת השיניים שלו, וזה בלשון המעטה. יחד עם זאת, האמת צריכה להיאמר - אחד הטיפולים החשובים ביותר שיש לעבור במידת הצורך, אלו הם טיפולי השיניים. טיפולי שיניים יכולים להיות מסוגים שונים כאלה ואחרים - החל מהסתימות הפשוטות ביותר, ועד להשתלת שיניים בטכניקות מתקדמות במיוחד שיש היום. עם זאת, אחת השאלות המרכזיות שעולות לעתים קרובות, נוגעת לגיל המינימלי שבו אפשר להתחיל בתהליך. מתי בעצם לוקחים את הילד פעם ראשונה לעבור טיפולי שיניים?

לשים לב לצמיחת השיניים
ראשית, אפשר לקחת את הילד לבדיקה ראשונית אצל רופא השיניים, רק לאחר שצמחו כל שיני החלב. לכן, רוב המומחים ממליצים להתחיל בתהליך של טיפולי שיניים רק לאחר שהילד הגיע לגיל שנתיים וחצי - עד לגיל זה צומחות כל שיני החלב אצל כל הילדים. עם זאת, זוהי ההמלצה אך ורק במידה והשיניים מתפתחות בצורה תקינה, ואז מדובר על ביקור ראשון, בעיקר אצל השיננית כדי לראות שהכל אכן תקין.


ומה אם נדרש טיפול מיוחד?
קיימים מצבים בהם אתם תרצו לקחת את הילד על מנת שיעבור טיפולי שיניים אצל רופא מקצועי, בשל בעיה שמתעוררת. אמנם תופעות של עששת הן נדירות יחסית אצל ילדים בגיל הרך, אך לעתים בשל תאונה או מחלה כלשהי, אפשר שתתפתח בעיה בשיניים. במצב כזה, חובה לפנות לרופא שיניים שמתמחה ברפואת שיניים לילדים - זהו תחום ייחודי, ואם מדובר על פעוטות עם שיני חלב שזה עתה צמחו - הרי שמדובר על התמחות קריטית.

ממשיכים לאורך השנים
אחת השאלות שעולות, היא האם כדאי להמשיך ולעבור טיפולי שיניים אצל אותו הרופא. אמנם הכימיה ביניכם לבין הרופא היא חשובה, אך חשוב לדעת שלחלק מהרופאים יש תחומי התמחות ספציפיים. לעתים, אם תרצו בהמשך חייכם לעבור טיפול מיוחד - אפשר שתצטרכו לפנות אל רופא אחר. לכן, חשוב מאד לסקור את ההתמחויות של רופאי השיניים, עבור הטיפולים השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה