יום ראשון, 7 באפריל 2013

השתלת שתלים בשיניים



התחום של שיקום הפה עבר לא מעט תמורות בשנים האחרונות וכיום ניתן לקבל מענה מקיף עבור מכלול של תופעות אשר דורשות טיפול מקצועי כזה או אחר של מומחה בתחום זה. האמת היא כי כיום, האלמנט של שתלים הוא המוביל בתחום שיקום הפה. כמעט ולא תפגשו היום אדם שאין לו בפה לפחות שתל אחד. הסיבה לכך היא כמובן ביתרונות הרבים שיש לביצוע ההשתלות. איכות השתלים ומראה מרשים של הכתרים המולבשים על השתלים יכולים לשפר כל נזק ולשדרג את המראה של הפה בצורה יוצאת דופן. אחד החסרונות של התקנת שתלים בשיניים הוא עלות הטיפול. חסרון נוסף הוא אורך הטיפול שיכול להגיע גם לשמונה חודשים ויותר. יחד עם זאת, ליופי אין מחיר ומכיוון שקיימות היום שיטות להשתלה שמאפשרות לבצע את כל השתלים בניתוח אחד, ניתן גם לקצר את משך הטיפול.

מהם המחירים המקובלים על שתלים בשיניים
טווח המחירים של שתלים בשיניים הוא רחב ומושפע מפרמטרים לא מעטים. ניסיון של רופא השיניים, מקום הייצור של השתלים וסוג ההשתלה, חומרת המצב וטיפולים מקדימים שתדרשו לעשות לפני תחילת ההשתלה, ישפיעו על מחיר של שתלים בשיניים. מחיר ממוצע של שתל בלבד עומד כיום על כ-2300 שקלים, כאשר למחיר זה יש להוסיף את עלות העקירה ואת עלות הכתר שיכולים להוסיף לטיפול בשן אחת עוד כ-1500 שקלים.

מהו התהליך של השתלת שתלים בשיניים
כאשר מדובר על שן חסרה אחת, תהליך השתלת שתלים בשיניים מורכב מ; בדיקה מקיפה שכוללת צילום CT, החדרת שתל, המתנה כשלושה עד שישה חודשים שהם תקופת הקליטה של השתל, חשיפת השתל וכיסוי עם כיפת הריפוי, החלפת הכיפה במבנה מוברג, התאמת מבנה הכתר, הכנת הכתר, מדידה שלו והתקנה סופית של הכתר על השתל.

מהו תהליך של השתלת שיניים עם גשר
תהליך זה מורכב מחיבור מבנים מעל שתלים, שליחת התוצאות של המדידה הראשונה למעבדה, העברת הנתונים למודל העשוי מגבס, בניית מודל הגשר משעווה, יציקת השלד של הגשר ממתכת, ציפוי השלד עם חרסינה והדבקת הגשר לתוך המקום לו הוא מיועד בתוך הפה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה