יום שבת, 20 באפריל 2013

אבני חן



מדוע אבני חן נחשבות ליוקרתיות באופן מיוחד?
גם אנשים אשר יש להם ידע מועט בנוגע לתכשיטים, יודעים לומר די באופן וודאי, כי אבני חן הן אבנים בעלות ערך כספי רב ללא כל צל של ספק. אבל מדוע בעצם אבני חן נחשבות לאבנים יקרות כל כך? האם המחיר שלהן הוא באמת מוצדק לכל הדעות? חשוב לדעת, כי בסופו של דבר למחיר של אבן החן יש שני גורמים מרכזיים. הראשונים הם כימיים ומדעיים לחלוטין. הגורם השני, הוא כמובן בחשיבות התרבותית אשר ניתנת לאבן החן.

מה הן אבני החן?
חשוב כמובן לדעת, מה בעצם מוגדר בתור אבן חן. אבני חן מוגדרות מבחינה מדעית בתור מינרל אשר נדיר יחסית בטבע, ויש לו צורה מאופיינת וצבע ייחודי ביותר. יחד עם זאת, בתרבות המודרנית, יש כאלה אשר הרחיבו את ההגדרה של אבני החן גם לסלעים ואף ליצורים חיים (כמו לדוגמה הפנינה), וזאת משום שיש להן צורה של אבנים. מכיוון שאבנים אלו הן כמובן נחשבות לנדירות מאד ומראן מושך ויפה במיוחד - נובע מכאן, מן הסתם, גם מחירן.


המשמעות אשר אנשים נותנים לאבנים
יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מן העובדה, כי פעמים רבות המחיר של אבני חן נקבע לפי המשמעות התרבותית שלהן לצורך העניין. אפשר שאבן חן מתוך קבוצת אבני החושן תקבל מחיר יקר יותר במדינת ישראל, מאשר במדינות אחרות ברחבי העולם כולו. מצד שני, במדינות אירופה יש גם כן אבנים בעלות משמעות מיוחדת ביותר, וגם בארצות האסלאם יש אבנים אשר נחשבות יוקרתיות יותר באופן ספציפי - הכל על פי המשמעות ההיסטורית והדתית אשר האוכלוסיה באותו מקום נותנת לאבנים.

אז איך אפשר לבחור?
כמובן שאם אתם רוצים לבחור אבני חן לעצמכם, או בתור מתנה לאדם אהוב, אפשר להסתכל על העבר המפואר של האבן, ועל התכונות המיוחדות שמיוחסות לה. עם זאת, רצוי גם להסתכל על תכונות מדעיות של ממש - מידת העכירות של האבן, גודלה, משקלה, וכיו"ב. כך תוכלו לדעת שאתם רוכשים אבן במחיר שהולם את התמורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה