יום שני, 11 במרץ 2013

מתנדבים לצה"ל



מתנדבים לצה"ל – למרות הכל
כידוע, השירות הצבאי במדינת ישראל הוא חובה לכל מי שמלאו לו שמונה עשרה שנים, נשים וגברים כאחד. בנים מחוייבים לשרת שלוש שנים ובנות שנתיים למעט אוכלוסיות מסויימות כאלה ואחרות אשר פטורות על פי חוק משירות ביטחון מסיבות אשר קבועות בחוק, כמו למשל בני ישיבות, בנות דתיות, אמהות, אזרחים ערבים ואחרים. יש לציין, כי גם הצבא בעצמו פוסל אחוז מסויים של המגוייסים לשירות צבאי מסיבות בריאותיות או נפשיות כאלה ואחרות. הסיבות לכך הן כמובן מגוונות ובעקבותיהן מקבלים פטור זמני או קבוע משירות צבאי.
הסיבות לאי גיוס על ידי הצבא
שתי הסיבות העיקריות אשר בגינן פוסל הצבא גיוס של צעירים לשירות הן חוסר כשירות זמנית לשירות צבאי אשר מתבטא בפרופיל 24. המדובר באנשים עם בעיות בריאות על רקע פיזיולוגי אשר אינן מתיישבות עם השירות הצבאי, וכמו כן אנשים ללא כל פוטנציאל לשירות צבאי אשר מתבטא בפרופיל 21 ובמקרה זה מדובר באנשים אשר נמצאו לא כשירים לשירות מבחינה נפשית. חשוב לומר, כי קביעת הצבא בעניין זה אינה סופית כלל וכלל וגם אם קבלתם פרופיל כזה הרי שבכל זאת תוכלו לשרת במסגרת מתנדבים לצה"ל.


מתנדבים לצה"ל – זכות גדולה
מתנדבים לצה"ל אנשים שנמצאו לא כשירים לשירות אבל הם בכל זאת מעוניינים לשרת ולו בתפקידי מנהלה או תמיכה. בכל מקרה מדובר בשירות פקידותי ולא על שירות קרבי המצריך אחזקת נשק . את הבקשה להתנדבות עליכם להגיש מייד עם קבלת הפטור משירות ובכך תתחילו תהליך מנהלתי עד שתאושרו מתנדבים לצה"ל בתפקדים רבים ומגוונים ביותר.
מתנדבים לצה"ל – איך זה קורה?
לאחר שקיבלתם את הפטור עליכם להגיש טופס מתנדב בלשכת הגיוס. אם לא נבחנתם עדיין  במיון של צו ראשון תישלחו לעשות אותם ותישלחו לבדיקות רפואיות. לאחר כמה חודשים ייבדק התיק האישי שלכם על ידי רופא. במידה והרופא מאשר תזומנו לוועדת במתנדבים ותצטרכו למלא שאלון העדפות. הוועדה קובעת אם מבחינה בריאותית תוכלו להתנדב וקובעים לכם מועד לגיוס. חודש לפני הגיוס תתבקשו להגיע לראיון לגבי התפקיד שביקשתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה