יום שני, 11 במרץ 2013

מכתשים אגן מנייה



השינוי של מכתשים אגן מנייה
עד לפני כמה חודשים, אם היינו כותבים על מכתשים אגן מנייה ההמלצה המרכזית הייתה בעיקר למכור את המניה כל עוד אפשר על מנת למנוע עוד נזקים למשקיעים השונים. אין עוררין על כך, כי עבור כל מביני העניין בתחום, מכתשים אגן נחשבה לחברה מיושנת יחסית, אשר למרות תזרים המזומנים הגבוה שלה, לא מצליחה לייצר נזילות הון גבוהה בסופו של דבר, ולא עומדת בתחרות העולמית כלל וכלל. יחד עם זאת, במהלך חודשים האחרונים המצב התהפך, ואפשר כי בעתיד מכתשים אגן מנייה תהיה השקעה בטוחה למדי. אז בואו ונבדוק איך כל זה קרה הלכה למעשה?

הכניסה אל השוק הסיני
עוד משנת 2010 ניסתה מכתשים אגן לבחון את האופציה אשר בה היא תימכר לחברה זרה. בסופו של דבר הפור נפל, והחברה נמכרה בחודשים האחרונים לחברת כמצ'יינה הסינית, אשר עוסקת בהגנה על הצומח בשוק ההדברה הביוכימי, כמו מכתשים. בעקבות המכירה הזו אשר נחשבה לעיסקה מוצלחת מאד ואף מפתיעה ביותר, השתנה המצב של מכתשים אגן מנייה, וכיום נראה שיש לה עתיד מוצלח ביותר.


 
אפיקי השקעה חדשים
חשוב לציין כי באופן כללי גם קודם לכן, מכתשים אגן מנייה כמעט ולא הייתה קשורה לפעילותה במדינת ישראל. החברה עסקה בייצוא נרחב מאד לאירופה, דרום אמריקה, אפריקה והמזרח הרחוק. עם זאת, העובדה שעכשיו מדובר על חברה בבעלות סינית, העלתה משמעותית את הערך של מכתשים אגן מנייה. השוק הסיני נחשב לשוק שהולך ועולה, עם אפיק צמיחה בתחום הביוכימי שעולה על 9% בשנה. לכן, התקווה היא כי מכתשים אגן מנייה תצמח ותעלה.

ולאיזה כיוונים זה יפנה?
סביר להניח שכרגע הכיוון של מכתשים אגן מנייה הוא חיובי, והוא ישאר כך לאורך זמן. הבעלות החדשה על החברה תאפשר לשנות את הקו העסקי שלה שלא עבד כראוי בשנים האחרונות. השינויים הללו ביחד עם הפוטנציאל הסיני העצום, הם ללא ספק כיוון חיובי וחשוב. כדאי לעקוב אחרי ההחלטות של כמצ'יינה ואחרי הרפורמות שהיא תערוך בחברה, כך שיהיה ניתן לקבוע את עתיד המנייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה