יום חמישי, 23 בפברואר 2012

תיקי נשים


תיקי נשים – כשהיופי הוא המהות

תיקי נשים הם שם כולל למגוון עצום של תיקים מסוגים, מחומרים, ממרקמים, מצבעים ולשימושים שונים. תיקי נשים  בפרט ותיקים בכלל  שונים אלה מאלה "כשוני האש מן המים", כמאמר המשוררת.

הציפיות של נשים מתיקים הן רבות: על התיק להתאים ללבוש, לשימוש, לתדמית. התיק אמור להיראות יפה, להעיד על מי שנושאת אותו כבעלת טעם. עדיף שהתיק ייראה ייחודי, נדיר. כמו – להבדיל?! – תיקי מנהלים, גם תיקי נשים אמורים להיות פונקציונליים: להיות גדולים מספיק להכיל את כל מה שנשים נוהגות לשים בתיקיהן האישיים: טלפון סלולארי, אביזרי איפור, רשימות, כדורים ושאר סודות חבויים...

תיקים אמורים להיות קלים ונוחים לנשיאה. יש מי שחשוב להן שהתיק יכיל כיסים חיצוניים שניתנים לפתיחה ולסגירה מהירות, המתאימים ונדרשים לשימוש מהיר ותכוף בחפצים המונחים בהם.

תיקים פשוטים ושימושיים

לא כל התיקים הם מהודרים ויוקרתיים. יש מי שמעדיפות תיקי נשים "זרוקים",  העשויים עבודת טלאים בשילוב תחרה ורקמה עדינה, תיקים גדולים מבד פשוט או, לחלופין, תיקים  פתוחים העשויים מקלעת נצרים, כדוגמת התיקים שנשים נושאות עמן אל השוק או אל חוף הים.

מאחר שרשת האינטרנט מהווה קניון וירטואלי עצום, בלתי נדלה, ניתן לסייר באולמות התצוגה  הרבים המצויים בו. באתרים המציעים מגוון תיקי נשים אפשר לראות את הפרטים ואת המפרטים השונים, להתרשם במו עיניכן מהצבעים ומשאר המאפיינים.



תיקי מראית העין

יש תיקים קטנים, אשר נשים נושאות עמן כשהן יוצאות לבלות, קטנים כדי כך שיש בהם שפתון, טלפון וממחטה. כמוהן כעדי, כקישוט. הן משלימות את הלבוש בהיותם חלק בלתי נפרד ממנו. חשיבותם של תיקים כאלה בעיני נשים המשתמשות בהן היא בעיקר ה"איך" הם נראים ופחות מאשר ב"מה" ניתן להכיל בהם.

בשנים האחרונות רווחים, בין השאר, בשימושיהם המגוונים תיקים אקולוגיים העשויים חומרים ממוחזרים. יש נשים המעדיפות אותן מטעמים אידיאולוגיים, אבל גם כאשר זה המניע לרכישתם, אין כל סיבה לראות בהעדפה זו משום ברירת מחדל: יש תיקי נשים מחומרים ממוחזרים מרהיבים ביופיים והם ודאי לא פחות שימושיים גם מתיקי היוקרה שמחירם עשוי להיאמד בכסף רב.

נ.ב. אם על טעם וריח אין להתווכח – כשדנים על יופי, על אחת כמה וכמה אין סיבה להתווכח אבל בהחלט מומלץ לשוחח, להתייעץ, לשאול, לראות עוד ועוד דוגמאות ולהחליט על התיק המתאים והיפה ביותר, לטעמכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה