יום שבת, 27 בפברואר 2016

רפואה אלטרנטיבית בצפון



רפואה אלטרנטיבית בצפון היא שם כולל למגוון נרחב של שיטות טיפול אשר אינן מהוות חלק מן הרפואה הקונבנציונאלית. למרות שהמונח נשמע כמו טרנד, היא כוללת שיטות טיפול וריפוי עתיקות ביותר מהרפואה המערבית כגון: הרפואה האירוודה ההודית או הרפואה הסינית העתיקה וגם שיטות טיפול עתיקות של עדות ועמים שונים. 

המשותף לענפי הרפואה האלטרנטיבית
ישנם מספר היבטים אשר הינם משותפים למגוון האדיר של ענפי רפואה אלטרנטיבית בצפון:

  • מחלה אינה האויב אלא סמן לכך שהגוף שלכם יצא מאיזון. על מנת להשיב את האיזון צריך לתמוך בגוף באמצעות תזונה תומכת, מנוחה, עיסוי, הילינג וכדומה.  
  • ההנחה הבסיסית היא שלנפש ולגוף יש יכולת ריפוי עצמית.  
  • כל הידע הנדרש לריפוי מצוי ביקום ו/או בגוף שלכם. ניתן להיעזר במשאבים אנרגטיים אלו ואף להתחבר לידע הזה. אולי משום כך, המטפל אינו נדרש לרכוש ידע רב כל כך כפי שדורשת הרפואה הקונבנציונלית, אלא מספיקה הכשרה קצרה בהרבה כדי להפיק תוצאות מרשימות.  
  • הוליסטיות – הנפש והגוף הם שלם אחד ולא ניתן להפריד ביניהם.
 
הרפואה האלטרנטיבית והרפואה הקונבנציונאלית
הוויכוח בין רפואה אלטרנטיבית בצפון לבין רפואה קונבנציונאלית תועד עוד ביוון העתיקה, לפני אלפיים וארבע מאות שנה, אפלטון מתח ביקורת על הרפואה שהנהיג היפוקרתס אבי הרפואה המערבית. סוקרטס שאולי מייצג לראשונה תפיסה של רפואה אלטרנטיבית אומר – כפי שאין ניגשים לריפוי עיניים בנפרד מהראש, ולא לריפוי ראש בנפרד מהגוף , כך אין מרפאים גוף בנפרד מהנשמה. וזאת הסיבה שמעיני רופאים רבים נעלמות מחלות רבות , משום שמזניחים גם את הדבר השלם אשר לו יש לדאוג ואם אינו כשורה, אי אפשר שהחלק יהיה כשורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה