יום רביעי, 11 ביוני 2014

נוהל גילוי מרצון



נוהל גילוי מרצון מסייע לעדכן אנשים
לא פעם מצוין, כי נוהל גילוי מרצון מיועד לאנשים אשר יש להם נכסים שונים בארץ ובחו"ל, שלא הוצהרו למס הכנסה, ובאמצעות הנוהל - הם יכולים להצהיר גם בזמנים מאוחרים, מבלי שתינקט נגדם סנקציה פלילית. עם זאת, חשוב מאד להבין כי פעמים רבות, לא מדובר כלל על אנשים אשר הסתירו את הנכסים שלהם. לא פעם אלו אנשים שכלל לא ידעו שהם מחויבים להצהיר על הנכסים ועל ההכנסות הפרותיות למדינה, ולמעשה שגו בתום לב - וברור עד כמה נוהל גילוי מרצון יכול לסייע להם.



שינויים בחקיקה במדינה
תתפלאו לגלות, אבל יש אנשים רבים, אשר לא מודעים כלל לחוקי המיסוי, ולא מודעים לכך שהם היו צריכים להצהיר על הכנסה מסוימת. נוהל גילוי מרצון החדש, שיושם בשנת 2011 היה מיועד בראש ובראשונה לאנשים שיש להם חשבונות והכנסות בחו"ל. מדוע היה בכך צורך? עד לשנת 2003, מדיניות המיסוי של ישראל הייתה טריטוריאלית, והתבססה על מסים מהכנסות שיוצרו בשטח ישראל. כיום שיטת המיסוי הישראלית היא פרסונלית, ונוגעת לאדם שהוא תושב ישראל גם אם מקור הכנסותיו הם בחו"ל. לא מעט אנשים - בוודאי כאלו עם חשבונות בחו"ל שבאופן טבעי לא בהכרח היו קשורים כל השנים לנעשה בארץ, מודעים לשינוי הנ"ל. באמצעות נוהל גילוי מרצון, הם יכולים להצהיר על ההכנסות שלהם בחו"ל, ולקבל את ההגנה המתאימה.

ומה קורה לאחר מכן?
כמובן שאחרי שמצהירים על נוהל גילוי מרצון, יש לקחת בחשבון שיהיה צורך לשלם מסים עבור ההכנסות. בנוהל הקבוע מ2005, נקבעו גם ריביות והפרשי הצמדה וקנסות עקב האיחור. אולם, נוהל גילוי מרצון שנחשב לנוהל החדש מ2011 לא כולל זאת, וזאת בכדי לעודד את האנשים להצהיר על ההכנסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה