יום שלישי, 5 בפברואר 2013

מניות



במהלך עשר השנים האחרונות, אפשר להצביע על מגמה ברורה ביותר של השקעות בסדרי גודל רבים ומגוונים אשר בעצם הפכו לחלק בלתי נפרד מסגנון ו'סדר' היום של אין ספור פרטים, חברות וקונצרנים כאלה ואחרים במדינת ישראל. על פי רוב, נראה כי ההשקעות באות לידי ביטוי בדמותן של רכישת נכסים מסוגים שונים, 'השתלטות' על עסקים בעבור צמיחה – ובעיקר באמצעות רכישת מניות של חברות בורסאיות שונות. בטח כאשר לעומת ההשקעות האמורות, מניות הינן אפיק השקעה אטרקטיבי ואפקטיבי ביותר ללא כל צל של ספק בעידן של היום.

פרטים חשובים וחיוניים ביותר אודות מניות ועוד
מבחינת הגדרה, הרי שמניות הינן ניירות ערך אשר רכישה שלהן מעניקה לרוכשים שלהן חלק יחסי בבעלות על חברה כל שהיא. לרוב, בעלות זו באה לידי ביטוי בזכות הצבעה, חלוקת דיבידנדים, זכויות בעת פירוק החברה ועוד. הלכה למעשה, מניות הינן 'כסף' לכל דבר ועניין. בטח כאשר רכישה ומכירה של מנייה נגזרות מן השווי הכספי של החברה במונחי שוק. בנוסף, כמו שחברה בורסאית כלשהי 'סובלת' מתנודות שוק כאלה או אחרות, גם מניות מושפעות מהן באופן ישיר או עקיף. 


רכישת מניות רבות ככל האפשר 'טומנת' בתוכה רווח גדול יותר
באופן מובן ביותר, ככל שתיק השקעות של פרט, גוף או קונצרן כלשהו יכלול בתוכו כמה שיותר מניות, כך תיק ההשקעות ישקף, הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית, שווי יותר גדול מבחינה כספית. למען המחשה, תיק השקעות אשר מאופיין במניות של עשר חברות אנרגיה, נניח, 'טומן' בתוכו שווי כספי הרבה יותר גדול מתיק השקעות אשר מאופיין במניות של כמה חברות טלקום, למשל.

מדי יום, אין ספור חברות מציעות מניות רבות למכירה
היום, שוק המניות הינו גועש, מבוקש ורווחי מאי פעם, תוצאה ישירה של אינספור חברות אשר מציעות מניות רבות למכירה, וזאת כתוצאה מהנפקה מירבית של חברות בשוק ההון. להוסיף לכך את העובדה, שרוב החברות  הבורסאיות מצליחות לשקף למשקיעים שלהן רווח, הרי ומניות הינן אכן אפיק השקעה אטרקטיבי ואפקטיבי ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה