יום ראשון, 24 בפברואר 2013

פריצת דיסק צווארי



מה עושים במקרה של פריצת דיסק צווארי
פריצת דיסק צווארי היא המקרה בו הדיסק, האלמנט הנמצא בין שתי חוליות ומשמש כבולם הזעזועים הטבעי של הגוף, נפגע. במקרה כזה נוצרת בליטה בדיסק המקומי שגורמת ללחץ על קצות העצבים שיוצאים מחוט השדרה. במקרים אחרים מעטפת הדיסק עצמה נסדקת ויוצא ממנה חומר שפורץ לכיוון תעלת השדרה, גורם ללחץ על חוט השדרה, לדלקת מקומית בעצב. זהו המצב הנקרא פריצת דיסק צווארי, וזה בפירוש לא נעים.

פריצת דיסק צווארי גורמת לתחושת נימול באיברים
סימפטום בולט של פריצת דיסק צווארי היא תחושת נימול או אבדן תחושה באזור המפרקים והגפיים. סממנים נוספים המעידים על אפשרות של פריצת דיסק צווארי הם כאבים בצוואר, בחלקו התחתון של העורף ובאזור השכמות. כמו כן מורגש כאב באזור המרפק, האצבע המורה והאמה וכן בגב כף היד. ההקרנה של הכאב מגיעה עד לאחת מן הגפיים התחתונות ולעתים בשתיהן יחדיו.





מתי מתרחשת פריצת דיסק צווארי?
זה יכול קרות בכל מצב ובכל מקום. לעתים תנועה חדה ומהירה של הצוואר היא זו הגורמת לדיסק בצוואר להיחלש על אף היכולת שלו לעמוד במצבי לחץ. סיבות אחרות הן תאונת דרכים, העמסה מוגזמת של כובד על הצוואר ועוד.

דרכי טיפול במצבים של פריצת דיסק צווארי
טרם ההחלטה על הטיפול יש לאשש את הדיאגנוזה כי אכן מדובר בפריצת הדיסק. לצורך כך מעשה צילום רנטגן או צילום MRI. זה האחרון הוא מקיף ומדויק יותר ויכול לאבחן גם בליטות נוספות בדיסקים צוואריים נוספים שיש איתם בעיה או עומדת להיות. הטיפול הראשוני הוא מתן משככי כאבים להקלה על הכאב, קולרים צוואריים שמטרתם להגביל את תנועת הצוואר ולתמוך בו וכן המלצה על מנוחה ממושכת ללא כל עומסים על הצוואר. אם הדבר אינו עוזר ההמלצה היא לבצע משיכה. משמעות הדבר היא ליצר רווח בין הבלט לבין החוליות ולבודד את העצב שיש עליו לחץ. לאחר כמה טיפולי "משיכה" כאלו הסיכוי הוא רב כי המקום ישתפר והדיסק ישוב למקומו. אם זה לא מצליח ובהתאם לחומרת הפריצה והכאב, מומלץ לבצע ניתוח בו מוסר הדיסק הצווארי כליל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה