יום שישי, 10 באוגוסט 2012

קורות חיים לדוגמא


כתיבת קורות חיים טובה
כולם יודעים שכתיבת קורות חיים נכונה וטובה תוכל לגרום לקורא במסמך להזמין אתכם לראיון עבודה. בזה מסתכם כל העניין. אבל השאלה היא כיצד עושים זאת נכון. רוב המומחים יגידו לכם שכתיבת קורות חיים זה בעצם שיווק עצמי. אבל האם כל אחד יודע לעשות שיווק עצמי או שאולי על כולם להירשם לקורסים בשיווק עצמי?
רי ברור לכולם שאדם בעל כישורי ניתוח בתחום שוק הון לא חייב להיות בעל כישורי שיווק. אז מה עושים? פונים ליועץ שילווה את כתיבת קורות החיים שלכם. יועץ לא חייב להיות אחד שמרוויח מזה כסף. זה יכול להיות חבר שמכיר את התחום, האשה ואפילו אחד הילדים שנמצאים עם היד על הדופק.

כתיבת קורות חיים זה קודם כל עניין של שיווק

אם אתם ממשיכים לקרוא את המאמר סימן שאתם מעוניינים להתמודד עם האתגר בעצמכם. טוב מאד. אם יש תקווה ויש אפשרות זה יכול להואיל. אז ככה – כתיבת קורות חיים היא כרטיס הביקור המפורט שלכם, היא האפשרות היחידה שלכם לעשות רושם ראשוני על אנשים שלא ראיתם מעולם וסביר להניח שגם לא תראו אותם, אלא אם יקראו לכם לראיון עבודה. אסור לשקר בקורות החיים!!! מותר לעשות קוסמטיקה במידת ההיגיון להשתמש במילים של אחרים כדי להביע את עצמכם, אבל אם אתם לא מדברים יידיש אל תכתבו שאתם כן. זכרו - במידה ותוזמנו לראיון תצטרכו לעמוד מאחורי מה שכתבתם.

 
מה מכניסים לתוך קורות החיים?
ישנם מסמכי קורות חיים לדוגמא מהם ניתן לקחת רעיונות. בראש המסמך כתבו באותיות ברורות את הפרטים שלכם כולל פרטי ההתקשרות עימכם. לאחר מכן כתבו את הדבר החשוב ביותר שיכול לעניין את הקורא אודותיכם ושהוא רלוונטי למשרה המוצעת. למשל: אם המישרה היא בתחום מקצועי כל שהוא כתבו בהתחלה אודות עצמכם בתחום האישי דווקא ולהיפך. שאתם יודעים לעבוד בצוות למשל לפני שאתם מהנדסי תוכנה מסוג אלפא 3 ג'ט. לאחר מכן פרטו את הנסיון התעסוקתי שלכם מהאחרון לראשון ובסוף כתבו את ההשכלה והכישורים המיוחדים שלכם.

איך יראה מסמך קורות החיים שלכם?
אל תדאגו אם המסמך יהיה יותר מעמוד אחד. רובם קוראים זאת על גבי מסך המחשב ולעמודים אין ממש השפעה. אל תהפכו את המסמך לסאגה ותנסו לצמצם, אבל לא על חשבון אינפורמציה חשובה. ישרו את השורות, כתבו בפונט קריא ועשו רווחים נאים בין כל פרק. בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה