יום חמישי, 6 באפריל 2017

משאבת חול



כל מה שצריך לדעת על משאבת חול

משאבת חול היא מוצר חובה לכל בריכה פרטית או ציבורית. התפקיד של המשאבה הוא לסנן את החול ולהבטיח מים תקינים. משאבה איכותית נמדדת לפי פרמטרים כמו כוח סוס, הספק ליטר בשעה, צריכת חשמל לשעה, קוטר מסנן החול במ"מ, נפח מכל, לחץ מקסימאלי, יציאות ואחריות. בתוך אריזה של משאבת חול מקבלים גם מסנן שיער, צינור מקשר, חבקים, טפלון, ראש מצבים ומד לחץ.

המפרט הטכני העשיר של משאבת חול הופך אותה לאמצעי יעיל ועמיד לאורך שנים רבות. הוראות התחזוקה מפורסמות על ידי היצרן והן לא דורשות רקע מקצועי מיוחד. ההנחיה המרכזית היא להתקין את המשאבה רק בגובה פני קרקעית הבריכה, בלי להרים ולמקם אותה בגובה אחר. הקפדה על ההנחיה הזו תבטיח את תקינות המשאבה לאורך זמן. מעבר לכך, יש לוודא שבסיס המשאבה נמצא על קרקע ישרה ומפולסת.




היתרונות של משאבת חול

יש כמה יתרונות שניתן להצביע עליהם בהקשר של משאבת חול תקינה ואיכותית. ראשית, אפשר לחבר למשאבה טיימר מסוג שעון שבת וכך לשלוט בשעות ההדלקה והכיבוי. המשמעות היא חיסכון בהוצאות ושמירה על עמידות המשאבה לאורך זמן. שנית, למשאבה איכותית יש בורר מצבים. הבורר מאפשר החלפה מהירה ויעילה בין מצבי סינון, שטיפה, הידוק, ריקון, סחרור וכמובן כיבוי.

מבחינת הנחיות בטיחות, אין להפעיל את המשאבה בזמן שנמצאים רוחצים בתוך הבריכה ואסור להפעיל אותה בחורף. אסור להכניס כלור וכימיקלים לתוך משאבת חול ומנקים אותה עם מים בלבד. בתקופת החורף ניתן לנתק את המשאבה מהבריכה ולשמור אותה בנפרד. כך אפשר לשטוף את המכלולים של המשאבה ולאחסן אותם במקום יבש וסגור. בנוסף, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע עם הופעת תקלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה