יום רביעי, 14 במאי 2014

תשלום תכוף



 מהו תשלום תכוף ומה מטרתו?
תשלום תכוף ניתן לנפגעי תאונות דרכים המוצאים את עצמם במצב שהם אינם יכולים לפרנס את עצמם או את בני משפחותיהם כתוצאה מהפגיעה שנפגעו בה המהלך התאונה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975 נחשב לחוק סוציאלי והוא קובע הליך של תשלום תכוף שמטרתו קבלת פיצוי כספי מהיר עבור שיקום חייו של הנפגע או בני משפחתו התלויים בו למחייתם. תשלום תכוף אין בו כדי לפצות על מלוא הנזק עבור הנפגע, אלא עבור ההוצאות וההפסדים הבאים:
·         הוצאות לצרכי ריפוי – עבור הוצאות אשפוז בבתי חולים שכבר היו לו ועבור הוצאות עתידיות שניתן להוכיח אותם כבר בשלב זה.
·         הוצאות לצרכי סיעוד – אלה הן הוצאות עבור שירותי סיעוד שונים המחוייבים מבחינת הנפגע כדי לבצע את פעולות היום יום השוטפות בהשגחה לרבות: הלבשה, אכילה, שליטה בהפשרות, ניידות, רחצה עצמית וכדומה.
·         הוצאות לצרכי מחייה – אלה הוצאות המחויבות כלפי בני המשפחה לצרכי מחייה לפי העניין. המטרה היא לפצות את הנפגע והתלויים בו מבחינת מחייה עקב אובדן כושר ההשתכרות של הנפגע.


יש מקרים נוספים שבהם יכול לפסוק בית המשפט תשלום תכוף עוד לפני סיום המשפט לרבות התאמת דיור לנפגע עקב נכות וישיבה על כסא גלגלים, או החלפת מקום מגורים עקב כך וכדומה. במקרים אלה פוסק בית המשפט לפי הנסיבות וקובע פיצויים לנפגע כבר בשלב ראשוני זה על מנת לאפשר לו להמשיך בחייו בצורה סבירה שהולמת את מצבו. חשוב לציין שפיצויים אלה מסוג תשלום תכוף מיועדים למקרים אלה והם אינם מעידים על סכום הפיצויים הסופי שיפסק לנפגע.
תשלום תכוף יכול לעזור לנפגע תאונת דרכים בצורה מאד משמעותית ולכן חשוב לקחת עורך דין המתמחה בתחום זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה