יום שישי, 28 בספטמבר 2012

פארק מצדה



פארק מצדה – יום של היסטוריה
מבקרי פארק מצדה מגיעים אל המקום משני דרכים. דרך אחת מובילה מים המלח והעלייה להר מתבצעת ברכבל המפורסם שבמקום. העלייה ברכבל היא חוויה מדהימה והנוף הנשקף ממנו צופה לעבר ים המלח וסביבותיו. למיטיבי לכת ניתן לעלות אל ההר דרך שביל הנחש המצוי אף הוא בצד זה של האתר. העלייה לוקחת כשעתיים והירידה כשעה. מנהלת האתר סוגרת את שביל הנחש בשעות הצהריים כשהשמש יוקדת וגם בימים חמים במיוחד. דרך נוספת להגיע למצדה היא דרך ערד וניתן לעלות להר בשביל קצר יותר – שביל הסוללה .

פארק מצדה – מורשת ושימור
פארק מצדה מתוחזק על ידי עבודות שימור. לאחר שהוכרז האתר כאתר מורשת עולמית המשיכו העבודות במרץ וכיום עוסקים אנשי מקצוע מכל העולם בשימור במבנים, הפסיפסים המרהיבים שהתגלו במקום וגם כמה ציורי קיר. השימור נעשה בעזרת חומרים מקוריים שנעשה בהם שימוש בעת הבנייה לפני כאלפיים שנה .


פארק מצדה – שילוב עם נופש בים המלח
הביקור במצדה מצריך כמה שעות לפחות. מיקומו ליד ים המלח מאפשר לשלב חופשה של בריאות עם ביקור באתר היסטורי. בים המלח מספר מלונות וחדרי אירוח שונים המשמשים את הנופשים במקום והמציעים שפע של טיפולי בריאות שונים. אנשים מכל העולם מגיעים לים המלח בגלל סגולות הריפוי שבמקום והם נהנים משירותי ספא ברמה גבוהה במיוחד. לנופשים יש הזדמנות להגיע גם למצדה הנמצאת בסמיכות וליהנות מאתר היסטורי חשוב .

פארק מצדה – החזיון האורקולי
בפארק מצדה ניתן לחזות במופע אורקולי מיוחד במינו המספר את סיפור ימיהם האחרונים של המתבצרים היהודים במקום. על פי ספרו של יוסף בן מתיתיהו המיתו המתבצרים את הנשים והילדים כדי שלא יתפסו על ידי הרומאים ולאחר מכן התאבדו בעצמם. החזיון מוקרן באופן קבוע בין חודש מרץ ועד אוקטובר וההר שבצידו המערבי משמש תפאורה לאירוע .
אז אם אתם מחפשים לצאת לטיול באתר שיש בו בעצם הכל מכל, אין כל צל של ספק כי שמורת מצדה מציע לכם את זה וכל שנותר לכם הוא פשוט להגיע וליהנות .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה