יום שלישי, 24 בינואר 2012

קוטג'ים בכפר סבא


מחאת הקוטג' OUT – קוטג'ים בכפר סבא IN

למרות מחאת הדיור שכבשה את כותרות החדשות בחודשים האחרונים, מסתבר שלא כולם שותפים למהומה. לצד סטודנטים וזוגות צעירים שמתקשים לשלם את מחירי השכירות הגבוהים בערים מרכזיות, ישנן גם משפחות מבוססות יותר שהקושי העיקרי שלהן בתחום מתבטא בתשלום המשכנתא עבור הקוטג'.

לא, אין הכוונה לקוטג' בסופר שמחירו זינק לכשמונה שקלים, זה יקר אבל עוד לא מצריך משכנתא, אלא לקוטג' המשמש למגורים. שוק הנדל"ן ידוע כשוק יחסית יציב שכן הביקוש לבתים מכל הסוגים בדרך כלל רק עולה, להוציא עיתות מלחמה המשפיעות על הביקוש באזורים מסוימים.

קוטג'ים בכפר סבא

מצוקת הדיור בגוש דן והמחירים הגבוהים מובילים אנשים רבים לנדוד מעט צפונה או דרומה מאזור תל אביב, מה גם שמרכזי תעסוקה והיי-טק מוקמים היום בכל רחבי הארץ ותורמים לאכלוס מקומות נרחב יותר מעבר למרכז הארץ. כפר סבא זוכה לעלייה מתמדת בביקוש לדיור, אם כי היא נחשבת לפחות מבוקשת משכנותיה בשרון – רעננה והרצלייה.

עדיין, פיתוחה הבלתי פוסק וקרבתה למקומות תעסוקה ולימודים מובילים אנשים רבים לחפש דירות וכן קוטג'ים בכפר סבא למכירה. היום אנשים רבים יותר יכולים להרשות לעצמם להתגורר בבתים פרטיים ולנטוש את הבניינים, וכך אנו שומעים על יותר ויותר פרויקטים של בנייה המיועדים לציבור הרחב כמו גם לציבור מסוים כמו זוגות צעירים ואנשים ממעמד גבוה. 

יתרונות הקוטג'

חייבים להודות, קוטג'ים בכפר סבא הם בעלי יתרונות רבים. בדרך כלל קוטג'ים נבנים בשכונות יחסית שקטות ורגועות, והאוכלוסייה בהן איכותית ומבוססת. כמו כן, השכונות בהן נבנים הקוטג'ים הן מפותחות, בעלות תשתיות חזקות, דרכי הגישה שלהן נוחות והן עשירות במקומות חנייה ובפארקים. המגורים בקוטג' מזכירים במידה רבה מגורים בוילה, אך זולים יותר.

הם מאפשרים מצד אחד פרטיות רבה ומצד שני מאפשרים ליצור קשרי חברות עם השכנים. חלק נכבד מהקוטג'ים בכפר סבא המוצעים למכירה נמצא באזור קניון ערים או בשכונות השקטות יותר. מצחיק לחשוב שהקוטג' במשמעותו הראשונית התייחס לצריף ואף לאוהל, והיום מי שגר בקוטג' נחשב למבוסס מבחינה כלכלית.   

כמה זה בג'ובות

מחירי קוטג'ים בכפר סבא משתנים בעיקר בהתאם למיקומם – קרבתם למרכזי מסחריים ועורקי תנועה ראשיים, וכן בהתאם לגודלם ומספר החדרים שלהם.

קוטג'ים בכפר סבא בעלי שלושה חדרים יעלו כ-2.5 מיליון ₪, ואילו מחירם של קוטג'ים עם שישה חדרים מגוון מאוד ונע בין 2.5 מיליון ועד לכ-7 מיליון ₪. להבדיל, מחירו של קוטג' ברעננה עם שישה חדרים מגיע עד לכדי 9 מיליון ₪.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה