יום ראשון, 27 בינואר 2019

הערכות לשעת חירום


תיק שטח כהיערכות לשעת חירום
תיק שטח הוא אוגדן של מסמכים, שרטוטים ונהלים שיעזרו להתמודד עם שעת חירום תהיה אשר תהיה. למעשה אין היערכות לשעת חירום טובה יותר מאשר תיק שטח כאשר בו יהיה את כל המידע מרוכז כך שכל מה שצריך לעשות הוא לעיין בו כדי לקבל את הפרטים. כמובן שיש מצבי חירום שבהם יש צורך לטפל באופן אוטומטי אך הכול חייב להיות כתוב בכל מקרה בתיק השטח, מה גם שהוא עוזר בזיכרון שלהם. כיצד בדיוק? כחלק מתיק שטח יש צורך לעדכן אותו ולרענן את העובדים בנהלים שלו וכשהכול מסודר והכול גם מתורגל, כולם מפנימים טוב יותר את סדר הפעולות בשעת חירום.
ריענונים תקופתיים לכל העובדים
כחלק מתיק שטח יש צורך לעדכן אותו ולרענן את העובדים בנהלים שלו וכשהכול מסודר והכול גם מתורגל, כולם מפנימים טוב יותר את סדר הפעולות בשעת חירום. הריענונים התקופתיים שהעובדים יעברו חייבים להיות ממנהלי הבטיחות במקום. יש להבחין בין מנהלי בטיחות לבין נאמני בטיחות כאשר מנהלי הבטיחות הם אלו שידאגו לאכוף את הכול ונאמני הבטיחות יהיו אחראיים על הסדר במקרי חירום והערכות לשעת חירום. הריענונים הללו חשובים עד כדי כך שהם עיקר ההערכות לשעת חירום של כל מוסד וכל עסק.


בדיקת המתקנים והמערכות במקום
מעבר לריענון שהעובדים חייבים לעבור מידי תקופה, יש צורך לבדוק את המתקנים שיש במקום. זה שהתקנתם מערכת כיבוי אש זה טוב ויפה אך אם לא תבדקו אותה כל שנה לפי הנהלים, מבחינת החוק לא התקנתם אותה כלל. אם נדבר בפועל, יכול להיות שהמערכת תתברר כתקולה שעת חירום ואז ההיערכות שלכם הייתה לקויה. לכן חשוב מאוד לבדוק את כל המערכות והמתקנים שאמורים להגן עליכם בהערכות בשעת חירום כדי שזה פשוט לא יקרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה