יום שבת, 10 בנובמבר 2018

מיסוי ביטקוין

קשה לפספס את הביטקוין כי הוא תופס כותרות כמעט בכל שבוע. פעם הוא עולה, פעם הוא יורד, לפעמים הוא אפילו מתרסק. עם זאת בכותרות האחרונות הביטקוין הוכר כמוצר ולא כמטבע וזה גרם למיסוי ביטקוין ששינה לגמרי את החוקים. זה הזמן להבין מדוע יש מיסוי ומה המשמעות שלו בפועל.
למה יש מיסוי ביטקוין?

מיסוי מוטל כמעט על כל דבר. יש מגוון רחב של מוצרים שאמנם אין עליהם מיסוי אך מדובר לרוב על מוצרי צריכה בסיסיים מאוד וגם אז המס יהיה חלקי בלבד. לא על הכל יש מס כי לא הכול נחשב למוצר, כך למשל אם קניתם 10 אלף דולר כשהדולר היה שווה 3.5 והחלפתם שוב את 10 אלף הדולרים הללו בשקלים כאשר ערך המטבע הוכפל, תקבלו 70 אלף שקלים בקירוב בלי צורך לשלם מס. עם זאת ביטקוין לא הוגדר כמטבע ולכן יש לשלם עליו מס, מס שיהיה בגובה של 30 אחוז מהרווח מה שמשנה לחלוטין את הרווחים של סוחרי הביטקוין שצפו לראות רווחים גבוהים יותר.




מתי נצטרך לשלם מס על ביטקוין?

מיסויביטקוין ניתן רק כאשר מרוויחים עליו. מתי מרוויחים? כאשר מוכרים אותו. אם תמכרו את מטבע הביטקוין ותרוויחו תשואה נאה ממנו בשל הבדלי השווי שלו בעת המכירה ובעת הקניה, תצטרכו לשלם מס של 30 אחוזים. יחד עם זאת תצטרכו לשלם מס על הביטקוין גם כאשר תשתמשו בביטקוין לקנייה של כל מיני מוצרים. למשל, יש חנויות ורשתות מזון שמאפשרות כיום לצרכנים לשלם באמצעות ביטקוין, כאשר תשלום זה מאז שהביטקוין לא הוכר ככסף, יחויב גם הוא במס. מיסוי ביטקוין הופך את המטבע להרבה פחות אטרקטיבי אך עדיין הוא פופולרי מאוד בחלקים רבים בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה