יום שבת, 27 במאי 2017

הקרן לעסקים קטנים



הקרן לעסקים קטנים

המדינה רוצה בהצלחתם

אם נדמה לכם שפתיחת עסק לא מעניינת אף אחד חוץ מכם, אתם טועים. כיום גם המדינה שמחה בעסקים שמצטרפים למעגל העצמאיים והיא רוצה בהצלחתכם. המדינה הקימה את הקרן לעסקים קטנים שמטרה לעזור לעסקים קטנים בשלביהם הראשונים ולעודד אותם עד שהמחזור השנתי שלהם גדול ושהם נמצאים כבר בשגשוג אליו שאפו להגיע. הקרן לעסקים קטנים מציבה תנאים ודרישות כדי לקבל את הזכויות הללו שמעניקות הלוואות עד גובה מסוים שמסייעות משמעותית לעסק. הקרן מבצעת בדיקה כלכלית לעסק על ידי חברת תבור כלכלה ופיננסים שמשמשת כגוף מתאם של הקרן יחד עם ועידת האשראי הטלפונית בה משתתפים נציגי בנקרים ונציגים של חברת תבור עצמה.




מהם התאנים להלוואה מהקרן לעסקים קטנים?

הקרן לעסקים קטנים מציבה מספר תנאים בהם העסק צריך לעמוד כדי שיוגדר באמת כעסק קטן. ראשית, המחזור השנתיים שלו צריך להיות לכל היותר שלושה מיליון שקלים. מעבר לכך, כבר מדובר בעסק בינוני ומעלה והוא אינו בגדר העזרה שהקרן מציעה. סכום ההלוואה המקסימלי עומד על מאה אלף שקלים. גם כשמדובר בהשקעה וגם כשמדובר בהלוואה לצורך פתיחת עסק חדש, על מבקש ההלוואה להשקיע בעצמו עשרים אחוזים לפחות מסכום ההלוואה. כל התנאים הללו מצטרפים לתנאי בסיס הכרחי, שהלווה או העסק אין כלל חובות לרשויות המס בישראל.

תנאים נוספים שמצריכים את הקרן לעסקים קטנים

כדי לקבל את ההלוואה הנדרשת, יש להציג בטחונות ששווים לפחות עשרים וחמישה אחוזים מסכום ההלוואה וערבות אישית מלאה של בעל העסק על כל הסכום. תקופת ההלוואה תהיה עד חמש שנים לכל המאוחר כאשר שמתוכן שישה חודשי גרייס וחמישים וארבע תשלומים רגילים. אנשים שעסקיהם מעוקלים, אפילו כשמדובר על חשבון הבנק הפרטי, לא יוכלו ליהנות מהשירותים הללו כנ"ל אם העסק מצוי בתהליך של כינוס נכסים, פירוק או הקפאת תהליכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה