יום ראשון, 12 בפברואר 2017

עסקים משפחתיים



עבודה יכולה להיות דבר מאוד משעמם ושגרתי. חלק גדול מהאנשים בישראל ובעולם בכלל נמצאים בעבודה שהם לא אוהבים. חלק גדול מאתנו עובד רק כי צריך. אבל, עבודה אמורה לספק לנו הרבה יותר מאשר פרנסה. עבודה אמורה לספק לכל אחד ואחד קשרים חברתיים טובים. עבודה אמורה לאפשר לכל בן אדם להרגיש שהוא יצרן, שהוא עושה משהו חשוב ומשמעותי. עבודה אמורה לספק אותנו, לאפשר לנו להיות גאים בעצמנו. על כן, הרבה מאוד אנשים מחפשים עבודה שהיא הרבה מעבר לדבר הכרכי. אין ספק שעסקים משפחתיים הם הרבה מעבר למקום עבודה רגיל, ויש בהם ערך מוסף גדול מאוד.

היתרון שברגש
הדבר הכי בולט כאשר מדברים על עסקים משפחתיים, הוא ההבנה כי יש קשר רגשי חזק מאוד בין העובדים, מן הסתם משום שהם בני משפחה. בעבודות רגילות, לרוב אין קשר רגשי חזק בין העובדים, ובטח שלא בין המעסיק לבין המועסקים. רבים מהמעסיקים בשוק הפרטי מאמינים כי היעדר קשר רגשי הוא בעצם המפתח להצלחה. אבל האמת שהיעדר קשר רגשי בין המעסיק למועסק יכול להיות בעייתי מאוד. מצב כזה עלול לגרום למועסק להרגיש מנוצל. בנוסף, המועסק יכול להרגיש כי אין הערכה אמתית לעבודה שהוא עושה ואין הבנה של הצרכים שלו ושל ההישגים שהוא מביא. בעסקים משפחתיים זה לא קורה. בעסק משפחתי המועסקים שהם הצעירים של המשפחה מקבלים הבנה רגשית גדולה מאוד מהמעסיקים, מה שמאפשר לכולם לעבוד ביחד בצורה הטובה ביותר.

חלוקת תפקידים
בעסק משפחתי חשוב להפריד בין העבודה לחיים הפרטיים. זה נכון גם כאשר מדובר על חלוקת תפקידים בתוך עסקים משפחתיים. חשוב להקפיד לשמור על חלוקת התפקידים בעת העבודה, ולזנוח אותה מחוץ לעבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה