יום שני, 24 באוקטובר 2016

מידע שימושי לפני טיול ברכס הרי הפירנאים



הרי הפירנאים מפרידים את חצי האי האיברי מאירופה ומהווים גבול טבעי בין ספרד וצרפת. אורכם 430 קילומטר מחוף הים התיכון ועד חוף האוקיינוס האטלנטי ואפשר להגיע אליהם גם ממדינת אנדורה. המטבע בצרפת, בספרד ובאנדורה הוא נכון להיום אירו ולכן אין צורך בהיערכות מיוחדת כדי לבקר במדינות הללו. זו גם סיבה נוספת לכך שמומלץ לשלב את הביקור ברכס הרי הפירנאים עם חופשה בשאר המדינות באזור.

מבחינת תחבורה, מסילת הרכבת המרכזית בצד הצרפתי של הפירנאים עוברת לכל אורך הרכס. לעומת זאת, בצד הספרדי יש רכבות שנוסעות מברצלונה ועד לרידה ומסלולים אחרים מלרידה ועד סן סבסטיאן. גם בצד הצרפתי וגם בצד הספרדי יש קישורי אוטובוסים שנעים בחופשיות בין הערים הגדולות והעיירות. 

חיסכון בהוצאות ובחירת מקומות לינה
יש כמה טיפים שיכולים לסייע עבור מי שרוצה לחסוך בהוצאות במהלך טיול בהרי פירנאים. ראשית, כדאי לשקול לינה בבקתות ההרים ואתרי המחנאות. באתרים אלו מחירי הלינה נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לבתי המלון היוקרתיים שעל גבולות הרכס.



שנית, ניתן לשלב בין אכילה במסעדות לבין הצטיידות במזון לפני יציאה למסלול הליכה. זהו פתרון אידיאלי עבור מבקרים ומטיילים בטווח רחב של גילאים, ולכל מי שיכול להרשות לעצמו להיות גמיש עם תפריט האוכל היומי.
לבסוף, יש לזכור שניתן לרכוש חבילת סקי מסודרת שכוללת בתוכה לינה, אוכל, השכרת ציוד והדרכה. במידה וחסר ציוד מסוים, עדיף לרכוש אותו בזול באנדורה. חבילות סקי הן מטבען יקרות בהשוואה לטיולים רגילים, אך יש תקופות בשנה שבהן הן משתלמות במיוחד. חבילות הסקי גם מסייעות לגלות את הקסם האמיתי של הרי הפירנאים ואת מה שהופך אותם לאחד היעדים התיירותיים השווים בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה