יום שישי, 30 בספטמבר 2016

נוהל גילוי מרצון



נוהל גילוי מרצון

מה זה בכלל גילוי מרצון?

נוהל גילוי מרצון הוא מהלך בו נישומים יכולים, תוך עמידה בקריטריונים מסוימים, לדווח לרשות המסים על אי תשלום מס וכך לזכות בהימנעות מניהול הליך פלילי כנגדם. לאחר הגשת הבקשה, הנישום משלם את המס החסר לרשות המסים כחוק. נוהל הגילוי מרצון מעניק יתרון הן לרשות המסים, אשר מקבלת דיווחים על העלמות מס ומאפשרת למדינה לקבל את הכסף שמגיע לה באופן חוקי, והן לנישומים, אשר נמנעים מקבלת עונשים חמורים על העלמת מס.




הקריטריונים לביצוע הנוהל

אם אתם שוקלים לבצע נוהל גילוי מרצון, חשוב שתדעו שחובה לעמוד במספר קריטריונים חשובים. ניסיון לביצוע הנוהל ללא עמידה בקריטריונים אלו עלולה לגרום להפללה עצמית ולנקיטת הליכים פליליים נגדכם. הקריטריונים מבוססים על כך שלא בוצעה נגדכם אף חקירה בנושא מסים בעבר ושלא התפרסם דבר בתקשורת או במסגרת המשטרה בנוגע לעבירות מס בקרבכם. בנוסף, אסור להגיש את הבקשה לביצוע הנוהל אם מתנהלת כרגע חקירה נגדכם בנושאי מס ברשות המסים או במשטרה. חשוב שהבקשה תוגש בתום לב ומתוך רצון אמיתי לדווח על כך שלא שילמתם את המסים. אם כן, לפני שאתם מבצעים נוהל גילוי מרצון כדאי מאוד לוודא שאתם עומדים בכל הקריטריונים הללו.

התייעצות עם עורך דין

כדי לבצע נוהל גילוי מרצון כראוי, אנשים רבים בוחרים להשתמש בשירותיו של עורך דין שמומחה בתחום. עורך דין מקצועי יכול לסייע מאוד בבחינת העמידה בקריטריונים לקבלת האישור לבקשה. דבר זה הוא חשוב מאוד והוא יכול לעזור באופן משמעותי בהימנעות מביצוע הליכים פליליים נגדכם כתוצאה מהגשה לא נכונה של בקשת גילוי מרצון. מומלץ לבחור את עורך הדין שאתם מתייעצים איתו לאחר חיפוש מעמיק. יש חשיבות גבוהה מאוד לניסיון ולמקצועיות של עורך הדין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה