יום ראשון, 31 בינואר 2016

גילוי מרצון



גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל יצירתה של רשות המיסים, אשר מאפשר לכם לגלות על נכסים והכנסות לא מדווחים, ותוך כדי כך תקבלו חסינות במישור הפלילי ותשלום המס בחסר. ראשיתו של הנוהל בחודש אפריל בשנת 2005, אזי פרסמה רשות המיסים, בנוהל המקורי כי נישום, אשר יפנה בפנייה אמתית ומנומקת לרשות המיסים, שאינה נובעת מפתיחת חקירה כנגד הנישום ומבלי שלרשות המיסים יש מידע מוקדם על הנישום יהיה הלה זכאי לחסינות פלילית. הנוהל המקורי קבע, כי גם אם לא תאושר בקשתכם לבלה של חסינות שהיא פלילית, רשות המיסים לא תעשה ככלל שימוש במידע שנמסר לה במישור הפלילי.




מה כולל הליך גילוי מרצון?

בנובמבר בשנת 2011, יצאה רשות המיסים בהוראת שעה לתקופה מצטברת של כ- עשרה חודשים במסגרת שלה יתאפשר לכם לבצע מהלך של גילוי מרצון של הכנסות ונכסי חוץ אשר לא דיווחתם עליהם עד כה שמקורם מחוץ למדינת ישראל. הוראת השעה מיועדת לחוץ לארץ, על הכנסות שלא דיווחתם עליהם מנכסי חוץ שהתקבלו במתנה מתושב חוץ או לחילופין בירושה; ועל הכנסות שלא דיווחתם עליהם מנכסי חוץ שחבות המס בגינן החלה מתיקון מאה שלושים ושתיים הווה אומר מינואר שנת 2003; על הכנסות שלא דיווחתם עליהם מנכסי חוץ שנרכשו מנכסי חוץ אשר נבעו מהכנסה בישראל או בחוץ לארץ, ששולם עליה מס או שלא הייתה חייבת בתשלום מס בישראל.
הוראת השעה אפשרה בשלושת החודשים האחרונים לתחולתה להגיש פנייה של גילוי מרצון באופן אנונימי ודיסקרטי לחלוטין כאשר רק לאחר שסוכמה, ככל שסוכמה חבות המס לתשלום במישור האזרחי, אתם נדרשים אף לגלות את הזהות שלכם. הוראת השעה אף הקלה בכך שהיא פטרה אתכם מן החבות בריבית, הפרשי הצמדה – בצורה חלקית וקנסות במישור האזרחי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה