יום ראשון, 17 באפריל 2011

מוזיאון דאלי


סלבדור דאלי היה צייר מפורסם אשר חי בין השנים 1904 – 1989. צייר זה פורסם בעיקר בעקבות הייחודיות והשונות שבו וביצירותיו. האישיות שלו הייתה מוחצנת ופרובוקטיבית וכך גם היו יצירותיו. מוזיאון דאלי הוא מוזיאון הנמצא על הדרך שבין ספרד לצרפת, המוזיאון עוצב באופן בלעדי על ידי דאלי. מוזיאון דאלי מעוצב בצורה מאוד פרובוקטיבית וזאת על מנת לגרום למוזיאון זה להראות ייחודי בעיני המתבונן.

מוזיאון דאלי
 

 מוזיאון דאלי - על סלבדור דאלי האמן והיוצר

·         סלבדור דאלי נולד בשנת 1904 וגדל בבית ממוצע. אביו היה נוטריון. הציור היה טבוע בנשמתו של דאלי כבר בילדותו, ועל כן רשמו אותו הוריו לחוג אומנות. כמובן שבחוג זה התבלט דאלי מעל שאר הילדים בכישרונותיו וביצירותיו.

·         את הראשונה שבתערוכותיו הוא הציג בגיל שלוש עשרה ומאז האומנות לא הפסיקה לפעם בו, והוא המשיך ליצור בהתמדה ובצורה מיוחדת ויוצאת מן הכלל. עד היום מוצגות מספר רב מיצירותיו בתערוכות בכל העולם ובפרט בתערוכות של מוזיאון דאלי.

בגיל 18 עבר דאלי לגור במדריד וגם התחתן עם אהבת חייו, עם גאלה, שהייתה מבוגרת ממנו באחת עשרה שנים.

·         בתחילת שנות  1960, כאשר דאלי היה בן חמישים ושש, הוא התחיל לעבוד על המוזיאון שלו. מוזיאון דאלי, אשר הוקם בעיר הולדתו של דאלי, פיגארס, היה הפרויקט הגדול של דאלי עד לשנת 1974. 

·         בשנת 1982 מתה אישה של דאלי,גאלה, ומאז מותה הוא לא מצא מנוחה לנפשו. דאלי מת כעבור שבע שנים, בשנת 1989 בעקבות כשל בליבו.



מוזיאון דאלי- על סגנון האומנות המודרנית

·         יצירותיו של דאלי מאוד מגוונות בסגנון שלהם. החל מהסגנון הקלאסי ועד לסגנון אוונגרד חדשני. לעתים כל יצירה הורכבה מסגנון אחד ספציפי ולעיתים ביצירה אחת השתמש דאלי במספר סגנונות רב.

·         בשנת 1962 פגש סלבדור דאלי את הצייר המפורסם והידוע פאבלו פיקאסו והתרשם ממנו עמוקות. בשנים שלאחר מכן, מספר רב מיצירותיו של דאלי הושפעו רבות מסגנונו של פאבלו פיקאסו.

·         דאלי יצר בחייו מספר רב של יצירות, מעל אלף וחמש מאות יצירות. רוב היצירות שלו מוצגות בתערוכותיו של מוזיאון דאלי. בין יצירותיו אפשר לראות איורים לספרים, ליתוגרפיות, שרבוטים, פסלים, עיצוב תפאורות ותלבושות ואפילו סרט מצויר שיצר דאלי עבור דיסני.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה